Pages

Friday, January 11, 2013

Povesti despre ger


A nins miercuri in Calgary. Nimic deosebit ati zice, tot timpul trebuie sa ninga in Calgary, nu? Ei bine, intai ca nu mai ninsese de la Craciun si doi ca (poate tinand cont si de timpul scurs) a nins with a vengeance! Adica vine miercuri Ionela de la munca, stau un pic cu ea si apoi ii zic ca sunt foarte obosit si ca ma duc sa ma mai intind oleaca pana plec la munca. Afara, frumos, soare, cerul senin. Ma trezesc peste o ora jumate asa si zbang! vreo 20 de cm de zapada si ninsoare in toata legea in continuare! Drept pentru care am scos vestita lopata si am dezapezit aleea, sincer mi se facuse un pic dor.
Un lucru e clar, nu te plictisesti niciodata cu vremea pe-aici. In a doua zi de Craciun, ne hotaram noi sa mergem sa vedem o expozitie misto la Glenbow Museum si, cum nu mai iesisem de ceva vreme din casa, am zis sa mergem pe jos, ca nu e asa departe. Plecam noi si, din avantu pionieresc, apucam sa mergem ceva vreme pana sa ne prindem ca, de fapt, e cam frigut asa... parca mai rau ca de-obicei... Si pe masura ce mergeam, simteam cum ne ingheata toate cele incet-incet si ne dam seama ca de fapt e ger de-a binelea, cel mai crancen pe care l-am prins in Calgary pana acum! Mama lui de soare, ca era frumos afara si imbietor, si numai dupa ce iesi bang! un deget. Ne-am refugiat repede in C-Train, ca ala vine repede, in statie la bus se poate astepta si 15 min, ceea ce era cat se poate de nerecomandat :D. Bineinteles ca muzeul era inchis, deh, era Boxing day si toata lumea era out shopping, fara sa exagerez cam 9 oameni din 10 pe care ii vedeam pe strada aveau plase cu haine & stuff in mana, drept pt care ne-am bagat repede la un pub cu Roxana si Vlad, si nici nu am mai iesit decat vreo 5 ore mai tarziu :).


Intre timp aveam sa aflam ca afara erau niste dragalase de -23 grade, real feel -32. Cel mai interesant au fost cele 15-20 min de mers apoi, de la pub la Vlad si Roxana acasa, cand gerul se facuse si mai dragalas, nici nu vreau sa stiu cu cat. Norocul nostru a fost ca aveam ceva (vorba vine ceva) alcool in sange, dar tot era in asa hal de frig ca a trebuit sa o luam la fuga la un moment dat, doar sa ajungem odata la caldurica!! Roxana merita premiul intai fiindca era in fustita (!!!) si Ionela o mentiune ca a reusit performanta sa ii inghetete genele :D.

Si ce ne-am zis noi in barba? Bai, parca totusi nu e frig destul, unde sa mergem noi sa ne fie si mai frig? Si vine Adi cu ideea, hai ma sa mergem mai spre nord, mai sus de Edmonton ceva, sa vedem aurora boreala - un vis de-al meu de cand eram mic. Pana la urma am hotarat sa mergem nu 'mai' la nord, ci aproape 'cel mai' la nord, respectiv Fort McMurry, cea mai nordica asezare din Alberta. Un fleac de 840 km, o zi intreaga de condus, ce mare lucru?
Zis si facut, ajungem noi acasa - cu un taxi evident - ne culcam si a doua zi la prima ora vin copiii sa ne ia si pe-aci ti-e drumul. A fost tare fain drumul, ca road-trip, ca de aurora nici picior, evident ca am prins noaptea cu cea mai mica activitate, dar ne-am distrat razuind, cu cardul bancar, geamurile de stratul de gheata care se depusese - pe interior!! - cam tot drumul, spre disperarea lui Vlad, care a oprit la un moment dat la o benzinarie si a zis ca nu mai rezista, sa ne luam servetele cu alcool si sa stergem cu alea!! Cred ca mai avea putin si ne razuia el pe noi afara din masina, saracul.
Am ajuns pe la un 7 seara, ne-am cazat -  cu un pic de peripetii - si apoi am plecat sa o vanam pe Aurora. Gasim noi pe harta un parc in mijlocul orasului unde sa nu fie asa multe lumini si hai sa vedem daca apare ceva. Ne dam noi jos din masina, si bang! (un deget) ne pocneste. Bai baiatule, am facut vreo 100 de m dus si 100 intors si de data asta eram echipati cu ce aveam noi mai tehnic, da' nu credeam ca se poate sa fie asa frig. Cum sa va explic, a respira era un fel de a inghiti cristale de gheata si a le topi in nas pentru a le transforma in aer. Am lasat balta parcul, plimbarea si pe Aurora si ne-am refugiat - cum altfel - intr-un pub. Bun de altfel, muzica faina, bere buna, servirea excelenta (bine, eram singurii clienti intial, da' orisicat!). Am remarcat cu oares'ce strangere de inima ca domnisoara care ne servea purta doar o fusta scurta, ciorapi de-aia plasa, un tricou si ceva tatuaje; bine, eram in interior si era caldut, dar tot mi s-a parut ca prea ii sfideaza pe zeii nordului, care se chinuisera sa o puna si ei de un ger serios afara si iaca vine fatuca asta care face misto de ei.
Aaanyway, per total a fost fain si am simtit ca am luat si noi o portie mai mare din ce inseamna Canada, chit ca nu am vazut aurora - inca!, fiindca pana in martie nu se poate sa nu ma delectez cu spectacolul de lumini rosii-verzui din cer.
Apoi am venit acasa si deja in Edmonton erau vreo -5 grade, in Calgary aproape 0... venise Chinook-ul. Au urmat vreo saptamana si mai bine de temperaturi pana spre 10 grade - adevarata canicula pentru Calgary... si apoi zapada cea mare si brusca.
Sambata trecuta am fost la cina la vecinii de alaturi, de fapt toate 4 apartamentele au fost invitate, doar Tarra, care sta unde stateam noi inainte, nu a putut veni. Mi-a amintit de vecinii din PJ2, chiar daca astia nu-s la fel de haiosi sau calzi, este un inceput totusi...
Last but not least, miercuri a fost ultima mea tura pe noapte! de luni incep sa muncesc iar in tura de zi, s-a terminat cu programul de vampir!

2 comments:

  1. Haioasa poveste dar ,ma intreb totusi cum naiba pe frigurile alea beti bere!!! BERE??!! Bagati nenicuta un vin :)
    Mi-e dor de voi si va pup!!!

    ReplyDelete
  2. Elizo, ai perfecta dreptate, se cuvine mai degraba vin. Dar ai innebunit, cu ditai crama de vin acasa sa dau bani pe vin la pub? Stai linistita ca luasem 4 sticle de vin cu noi, si am dat gata un superb shiraz de australia inainte de a iesi din camera, scurt, stii cum?

    ReplyDelete