Pages

Tuesday, May 21, 2013

Un an şi-o ţâră


M-am tot tinut sa scriu ceva la 1 an de Canada, dar s-au intamplat tot felul de chestii, plus lenea/inertia de rigoare, asa ca n-am apucat. Azi mi-am luat, insa, liber sa rezolv niste treburi si am zis sa incerc acum sa zic ceva.

Ca sa incep cu inceputul, pe 24 aprilie am facut un an de cand am aterizat, debusolati si cu un jet-lag de mama focului. Cum prima actiune dupa ce am descarcat bagajele la Sorin a fost sa merem sa bem o bere, am repetat istoria: cu aceeasi echipa, Sorin & Vlad, am mers la Mickey's, o bodega foarte simpatica, unde e muzica live un fiecare seara - jazz, blues, rock, country, pe gustul fiecaruia. si sa vezi comedie: aceeasi tipa a fost "headline" ca in urma cu un an!!

Printre chestiile de s-au intamplat recent ar fi ca am inceput un curs de Oracle la SAIT, un fel de politehnica a lor, nu de alta, dar o diploma/certificare de la o universitate de-a lor conteaza destul de mult; asta plus o eventuala certificare de la Oracle daca-s destul de bun sa o iau ar trebui sa imi faca drum pt un job de developer undeva in iarna. 

Alta ar fi ca fix a 2a zi dupa aniversare, mahmuri cum eram, pac! ne trimite domnu' landlord epistola electronica: vinde casa. Nu era mare bai, ca noi avem contract pana in august, dar nu stiam ala care vine daca mai vrea sa inchirieze, ori chiar daca vrea, la ce pret? Plus ca noi in august venim in Romania (povestim si de asta) si nu aveam chef de nesigurante in timp ce impachetam marmote. Asa ca ne-a trecut tot  cheful de Madmen, am inchis Netflix-ul si am inceput sa ne cautam o casuta... ceea ce inca facem. Nu, nu suntem nebuni, aici rata e 2.8%, sistemul bancar e solid si oricum nu ne imprumutam decat undeva mai mult de jumate din ce ne pot da astia. In plus, e complicat aici cu proprietarii daca vrei sa ai copil mic, ceea ce noi vrem, deh.

Altfel, ce sa zic, un an de Canada (si trei saptamani, ma rog). Ne simtim bine, deja cunoastem orasul, drumurile spre munte mai circulate (DN1 si DN1A cum ar veni), ne-am asezat, nu mai avem dificultati cu limba (nu ca am fi avut foarte mari la inceput, dar oricum, e mult mai bine acum).

Apropo de limba, m-am inscris la Toastmasters Club, un diner club unde timp de 2 ore, odata pe saptamana, intr-un cadru foarte prietenos si cald, inveti sa vorbesti in public, dar si elemente de leadership. Am reusit sa imi tin si primul discurs, care culmea! n-a fost chiar prost :) Ideea e ca ai ocazia sa vorbesti chiar daca nu esti unul din cei care tin discurs in ziua aia, exista episoade mai mici gen o gluma, invocatie, cuvantul zilei, unde tot trebuie sa spui ceva, chiar daca ai maxim 2 min sa o faci.

Cu munca, nu cred ca am apucat sa zic, dar nu mai lucrez din ianuarie la Service Desk, am trecut la departamentul urmator, de mai sus cum ar veni, Access Provisioning: dupa cum ii spune si numele, in principiu dau access la chestii: la foldere, aplicatii, baze de date etc. E mult mai lejer, mai fain, am program normal si in plus se aplica "Cenovus Friday" , adica prima si a treia vineri din luna is libere. A, si mai nou, o saptamana din 5 lucram de-acasa. Boierie, ce mai.

A venit si aici in fine primavara de-a binelea (ptiu sa nu fie de deochi!) adica e iarba verde de vreo saptamana, si de ieri au inflorit si copacii. De-acum sa te tii, miros nebun de flori pe strazi cel putin 3 saptamani !

Asa, dupa cum ziceam, in august venim in Romania, 18 Aug -2 Sept. Nu era in plan sa ne intoarcem asa repede, da a gasit-o pe sormea maritisu', ce sa fac, sunt frate bun si vin sa o vaz in rochie alba. Cand s-a dus vestea in targ, a mai pus repede de-o nunta si o prietena a Ionelei, asa ca weekend-urile is ocupate, dar in rest, fiti pe faza ca we're in town! 

Update: Am găsit casa.

1 comment:

  1. chiar ma gandeam ca a trecut un an si Ionela nimic, nimic :) a pus pe facebook ce-i drept. bafta cu casa! si la mai multi ani? (ca daca va luati casa banuiesc ca gata, la frig ramaneti :D)

    ReplyDelete