Pages

Sunday, July 22, 2012

La munca. Si prin oras


Am zis ca mai povestesc cate ceva si despre job. Intai ca, din ce imi dau seama, colegii sunt foarte de treaba, par in aceeasi masura haiosi si gata sa te ajute cand e nevoie. Io am avut bafta la Kepler cu super colegi, daca si acum am la fel, o sa ma consider cel mai norocos ametit de pe pamantul asta!
Altceva, concediu: cred ca era principalul contra-argument la plecarea in Canada; de fapt in afara de faptul ca o sa imi fie dor de prieteni si familie, era singura chestie care nu imi convenea, ca eu stiam ca ai maxim 15 zile, adica e posibil sa incepi cu 10 si sa cresti de acolo. Ei bine, eu incepand cu 9 iulie, am 11 zile anu asta, plus 2.5 wellness days. Deci in total am mai mult de 27 de zile, ceea ce e mai mult ca in Romania. Asta fara sa numar prima si a III-a vineri libere in fiecare luna sau sarbatori legale. Vinerea ce tocmai trecu am avut-o libera si o sa merg pe algoritmul asta pana pe 1 septembrie, cand incep tura de noapte si o sa am fiecare vineri libera (dar nu cred ca o sa stau mai mult de 6-9 luni pe tura asta). Datorita fazei cu tura de noapte am si mai mult pe an in plus fata de cei nou-veniti pe zi, dar asta nu va mai conta asa mult cand voi schimba pozitia, ca va creste si salariul. Din ce am vazut, sunt destul de dese schimbarile astea, oamenii trec relativ usor pe pozitii mai bune, ori in cadrul Metafore, ori Cenovus, compania de Oil & Gas pentru care facem noi support acum. Astia de la Cenovus au cumparat jumatate din etajele din The Bow, cel mai nou skyscraper din Calgary, designed by mr. Norman Foster si cea mai inalta cladire din Canada dupa cele din Toronto, deci ar fi intr-un fel sa lucrez si eu acolo :).
Altfel, ce sa mai zic, au tot felul de cursuri si training-uri la care au access si angajatii, asigurari de sanatate, un fel de pensie privata la care, daca tu pui pana la 3% din salariu, pune si firma tot atat... si am zis de cafea, ceai, ciocolata calda si frigiderul plin de cutii de suc :).
Last but not least, de-acas si pana la birou fac 25 daca e sa iau autobuzul sau 15 cu bicicleta. Care bicicleta?  Ladies and gentlemen, meet my new friend, Olga :)



Alte chestii: incep sa ma simt cam ca in Granada cu astia, aproape in fiecare week-end e cate o fiesta pe strazi frate! Cica oras conservator, dar azi vazuram din C-train gramada mare de oameni pe langa Sunnyside, una din statiile aproape de noi, asa ca la intoarcere ne-am dat si noi jos sa vedem ce e. Cam aceeasi chestie ca la Lilac festival, toata 5th street pietonala pe vreo 6-7 intersectii, plus la una din intersectii, cu Kensington, care e un fel de 'centrul vechi' sa-i zic, iar vreo 2-3 si ala blocat. Mancare, beutura, muzica si se dusa de tot eticheta lor de conservatori cand vazui vreo 2-3 muschiulosi la bustul gol si vreo 5-6 fatuce numai in sutien (de costum de baie) si pantaloni scurti . Am baut o tequilla tonica (asta e noua :) nu mai incercasem) am ascultat niste latino-jazz-rock instrumental, f tari baietii, bagara un Oye como va de statu matzu in coada si facuram cale intoarsa ca era cald (vorba vine, vreo 29 asa) si ne era foame. Fun city, zic :)
La Stampede nu fusaram pana la urma si cred ca nici de Folk Festival n-avem buget, dar las ca nu e graba, o sa mai tot fie, din toamna nu mai ratam nimic!

7 comments:

  1. "cel mai norocos ametit de pe pamantul asta!" ce bine suna asta :))

    multi km cu olga

    ReplyDelete
  2. moment, nu aveai bicla din romania cu tine?? ori eu am pierdut ceva? oricum, super super super, iti urez sa fii cel mai "norocos ametit de pe pamant", uite-asa, de ciuda
    Iulia

    ReplyDelete
  3. Nu Iulia, Nadia nu a incaput intre bagaje :D. Am last-o mostenire lui Florin Stoican. Iar aici am asteptat sa avem un salariu in cont inainte sa iau alta

    ReplyDelete
  4. Fain job ti-ai mai tras! Plimbari faine sa ai si per pedes si cu Olguta (nu gaseai si tu un Roacky ceva, ca doar esti in Canada...Olga suna cam rusesc un pic). Te pupam, Ina si Adi

    ReplyDelete
  5. Salutari Olgai de la batrana Nadia, care o duce bine si-l duce pe subsemnatul din cand in cand de la tara la orasul dambovitean :)

    ReplyDelete
  6. @Florin, multzam de vesti de la Nadia man, da sa stii ca nu e (doar) fata de oras, cand te mai lasa junioru sa respiri poate o duci si la munte! :)

    ReplyDelete